villaspira.blogg.se

Följ vår resa till drömhuset, Spira 211.

Schakt

Publicerad 2016-03-02 21:55:00 i Grund,

Idag började markentrepröner schakta för grund, kranplats, kabelgravar och fördröjningsmagasin. 
 
Grundentrepenören fick gräva mer än planerat för att komma ner till fast mark. Pga detta kommer det gå åt mer singel än planerat. 
För mig gör det inget, då jag anser att grunden är det viktigaste momentet och måste vara felfri. Bara dumt att snåla på material under grunden. 
 
Fördröjningsmagasinet bestämdes ganska sent. Kommunen hade inte informerat mig om att alla mina grannar har fröjningsmagasin, de sa bara i princip att jag inte får koppla dagvattenledningen inom tomten till kommunens. Tack vare min kunninga markentreprenör blev det känt för mig att det gick att göra så. 
 
Kranplats
 
Schakt för spill- och dagvatten
 
Fördröjningsmagasin


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela